Viikonloppu messutöissä ja olen ihan naatti. Täydellinen olotila vastata hauskaan meemiin, jonka Salonkijuorujen Ilona lähetti:

Nyt (ja aiemminkin) on ollut paljon liikkeellä fakta-haasteita, esim. kerro 20 faktaa jne. Tämä haaste ei käsittelekään faktoja, vaan tuntomerkkejä. Kerro yksityiskohtia itsestäsi ja jaa ne muille. Haasta sitten 5 muuta bloggaajaa tekemään sama edelleen.

Puhuttaessa tuntomerkeistä mieleen tulevat enemmänkin ulkoiset seikat, joten seuraavassa ei ole mitään syvällistä luonneanalyysia. Mutta näistä(kin) minut voisi tunnistaa:

Tässähän ovat siis vain osa helmistä, hopeakorut ovat toinen lukunsa.1. Minulla on aina koruja. Aina. Täytyisi olla todella poikkeuksellinen tilanne, että olisin liikkeellä ilman mitään koruja. En pidä lävistyksistä muualla kuin korvanlehdissa, joissa minulla on niitä yhteensä 5. Korvakorujen lisäksi minulla on yleensä 1-2 sormusta, kaulakoru ja joskus myös rannekoru. En edes viitsi laskea, paljonko koruja on kotonani. Niitä on kertynyt työn puolesta ja lisäksi siitä yksinkertaisesta syystä, että pidän koruista. Useimmiten koruni ovat hopeaa tai sitten jotain värikkäitä, eri materiaaleista valmistettuja helmiä.

2. Minulla on melko paljon pisamia sekä kasvoissa, käsissä että jaloissa. Tähän aikaan vuodesta ne ovat vielä talven jäljiltä himmeitä, mutta kevään edetessä ne tummuvat taas. Kuten eräs ystävä aikoinaan sanoi: yksi kevään merkki on se, kun Kikalla on taas pisamia.

3. Nauruni on melko kovaääninen ja siksi tunnistettava. Olen nolannut itseni monta kertaa nauramalla väärässä paikassa, sillä kun minulta pettää pokka, se yleensä kuuluu ja kaikuu.

4. Hiukseni ovat ruskea ja omani väriset. Lopetin hiusten värjäämisen parisen vuotta sitten, enkä ole katunut. Oma väri sopii minulle hyvin. Parasta on, kun tietyssä valossa saatan kuvitella näkeväni hiuksissani häivähdyksen siitä punapigmentistä, joka kai aiheuttaa pisamani.

5. Nykyään vaatteissani on aina enemmän tai vähemmän kissankarvoja. Kissankarvoja on myös usein eväissäni, Papu jättää karvojaan sängylle.muistiinpanovälineissäni ja suussani. (Kotini on myös kissankarvojen peitossa, mutta sehän ei ole minun tuntomerkkini, joten se siitä.)

Täten lähetän haasteen tästä kivasta tuntomerkkimeemistä häähumuiselle Tildalle, lomalla olevalle Hennalle, viisaudenhammasleikkauksesta toipuvalle Elinalle, aina hyvälle tuulelle minut saavalle Annikille ja… öh, loppui kesken. Rakkaat ystäväni Herkku ja Namu, haluatteko?

