Olen ollut tänään niin ahkera ja tuottelias, että enää ei jaksa. Tai en minä oikeastaan ole määrällisesti saanut kovin paljoa aikaan, mutta muutaman vaikean lauseen erästä hakemusta varten. Ja sitten kävi jotain hämmentävää: ajattelin kirjoittaa hakemukseen, että olen muka suunnitellut lähteväni vaihtoon, sillä kansainvälisyys on aina plussaa, mutta mitäs kävikään! Se paikka, jonne ajattelin muka-suunnistaa, olisikin oikeasti tosi mielenkiintoinen paikka vierailla tutkimuksen merkeissä, vaikka ihan lyhyestikin. Nyt sitten mieli tekee Manchesterin yliopistoon, kohteena Centre for the Cultural History of War. Huokaus. Olenhan minä ennenkin haaveillut vaihtoon lähtemisestä, mutta ei suunnitelmistani ikinä tule mitään, rohkeus ei riitä ja näihin liittyy aina paljon juttuja, joita en usko hanskaavani. Aika ja energia menevät aina kaikkeen muuhun. Mutta haaveiluksi vaan on tänäänkin mennyt…

Väsyttää jo niin, että olen ihan levoton. Siispä surffaan netissä ja löydän kaikkea hauskaa.

Jäniksenselkäläisen kirjallisuuden seurassa on jokin aika sitten heitetty ilmaan paras meemi, mitä aikoihin olen nähnyt. Pasi Ilmari Jääskeläinen kysyy: Jos sinulla on suosikkitakki tai muu suosikkivaate, minkä biisin valitsisit sen soundtrackiksi?

Juuri nyt lempivaatteeni ovat nuo jo paljon puhutut vaaleanpunaiset reinot, jotka ovat osoittautuneet täydellisen sopiviksi työkengiksi. Niistä tulee aina hyvä mieli, ja ne ovat käytännölliset ja tarpeeksi lämpimät tänne vetoiseen taloon. Koska olen väsynyt ja hihittelen itsekseni kaikenlaisille hassuille jutuille mitä netistä löytyy, vesitän täten Jääskeläisen meemin, enkä laita reinoilleni musiikillista soundtrackia. Paitsi osittain, siitä alusta. Sen sijaan seuraava youtube-pätkä kuvaa osuvan aloitusbiisin lisäksi niitä keskusteluja, joita työhuoneissa  käydään ja joita reinoni siis kuulevat, jos nyt kengät voivat kuulla.

Voi kyösti, pakko todeta kuten kirjailijakin postauksessaan: takaisin töihin siitä! Mennään, mennään… Yksi palaveri vielä ja sitten kotiin. Tässä välissä voisinkin oikeastaan lähteä vaeltamaan talossa: ”Kaipaan juttuseuraa! Ei puhuta, lauletaan!”

